Bellaaa -

Vad är min mening med att blogga?

Vad är min mening med att blogga?
Jag hade tänkt skriva ner just varför jag bloggar. Jag bloggar inte för att få status och bli populär. Jag bloggar för min egen skull. Jag skriver ner sånt jag tänker på sånt jag vill göra och sånt jag gjort. Att jag sedan ibland skriver inlägg som till exempel, vad tycker du? betyder bara att jag vill se om andra tycker som jag eller tvärt om. Jag gillar att skriva om saker som får mig glad, och om sedan någon finner det intressant är det bara en bonus. Jag tror att till en början skaffade jag en blogg just för att se om jag kunde bli poppis, men nu betyder inte populariteten någonting för mig. Jag mår bra utan den. Det jag är ute efter i mitt skrivande är dels att skriva av mig om saker men att samtidigt ha någonting att läsa om och minnas, text och bilder. Precis som en dagbok. Bara mindre privat. Det privata är inget intressant för någon annan att sitta och läsa igenom då man klickat runt och hamnat på min blogg. Och det är något jag helst vill hålla för mig själv. Istället ger jag er en tjej då hon för det mesta har sina bra dagar, men även då saker går snett.
Det jag vill ge läsare är en ärlig tjej som vågar vara sig själv. Jag vill skriva ner saker som intresserar mig på de mest intressanta sett jag kan, och ibland lyckas jag men ibland gör jag inte de. Och som bloggare kräver jag inte någonting tillbaka. Jag behöver inte ha hundratals läsare eller miljoner kommentarer. Men har någon en åsikt så vill jag hemskt gärna höra den.
Haha känns som om jag skrivit ner en hel bibel om mitt bloggande nu. Men det känns skönt att ha skrivit ner det här så att jag gjort klart om att jag inte bloggar för uppmärksamheten utan för att dte får mig att må bra!

Jag hade tänkt skriva ner just varför jag bloggar. Jag bloggar inte för att få status och bli populär. Jag bloggar för min egen skull. Jag skriver ner sånt jag tänker på sånt jag vill göra och sånt jag gjort. Att jag sedan ibland skriver inlägg som till exempel, vad tycker du? betyder bara att jag vill se om andra tycker som jag eller tvärt om. Jag gillar att skriva om saker som får mig glad, och om sedan någon finner det intressant är det bara en bonus. Jag tror att till en början skaffade jag en blogg just för att se om jag kunde bli poppis, men nu betyder inte populariteten någonting för mig. Jag mår bra utan den. Det jag är ute efter i mitt skrivande är dels att skriva av mig om saker men att samtidigt ha någonting att läsa om och minnas, text och bilder. Precis som en dagbok. Bara mindre privat. Det privata är inget intressant för någon annan att sitta och läsa igenom då man klickat runt och hamnat på min blogg. Och det är något jag helst vill hålla för mig själv. Istället ger jag er en tjej då hon för det mesta har sina bra dagar, men även då saker går snett.

Det jag vill ge läsare är en ärlig tjej som vågar vara sig själv. Jag vill skriva ner saker som intresserar mig på de mest intressanta sett jag kan, och ibland lyckas jag men ibland gör jag inte de. Och som bloggare kräver jag inte någonting tillbaka. Jag behöver inte ha hundratals läsare eller miljoner kommentarer. Men har någon en åsikt så vill jag hemskt gärna höra den.

Haha känns som om jag skrivit ner en hel bibel om mitt bloggande nu. Men det känns skönt att ha skrivit ner det här så att jag gjort klart om att jag inte bloggar för uppmärksamheten utan för att dte får mig att må bra!




Kommentarer
Postat av: E L I N

bra skrivet bellis !

2010-06-18 @ 00:20:08
URL: http://ejliien.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Here to stay?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback